Veelgestelde vragen
Waar kunnen we je mee helpen?
Veel vragen zijn ons al eens gesteld. We hebben de antwoorden op onze meestgestelde vragen voor je op een rij gezet.
Waar gaat je vraag over?
Veelgestelde vragen
APK staat voor Algemene Periode Keuring en is een wettelijk verplichte keuring voor auto’s. Deze keuring vindt voor nieuwe benzine- en elektrische auto’s na 4 jaar plaats en wordt om de 2 jaar herhaalt. Na 8 jaar moet dit jaarlijks gebeuren. Nieuwe diesel- en LPG auto’s moeten na 3 jaar voor het eerst gekeurd worden, daarna moet je leaseauto jaarlijks APK gekeurd worden.
De leaseauto moet altijd vóór de vervaldatum worden gekeurd. De berijder van de leaseauto is hiervoor verantwoordelijk. Hiltermann stuurt tijdig een schriftelijk bericht.
Let op! Het blijft uw verantwoordelijkheid om de auto tijdig te laten keuren.
Je kan een afspraak maken via je merkdealer of bij een van de vele locaties van Vakgarage.
Maak een afspraak bij VakgarageAls berijder ben je zelf verantwoordelijk voor het tijdig laten uitvoeren van de APK. Een afspraak kun je inplannen bij jouw merkdealer of bij een van de vele locaties van Vakgarage.
Let op! Laat de APK altijd voor de vervaldatum uitvoeren om een boeten te voorkomen.
Bij zowel private lease als full operational lease zijn deze kosten inbegrepen.
Dat kan bij een van de vele locaties van de Vakgarage. Maak meteen een afspraak.
Let op! Laat de APK altijd voor de vervaldatum uitvoeren om een boete te voorkomen.
APK staat voor Algemene Periode Keuring en is wettelijk verplicht. Deze keuring vindt jaarlijks plaats voor auto’s van een bepaalde leeftijd. De vervaldatum van de APK kan je terugvinden via de website van de RDW. Als berijder ben je zelf verantwoordelijk voor het tijdig laten uitvoeren van de APK. Een afspraak kan je inplannen bij je merkdealer of via een van de vele locaties van Vakgarage.
Let op! Laat de APK altijd voor de vervaldatum uitvoeren om een boete te voorkomen.
Maak een afspraak bij VakgarageAls berijder ben je zelf verantwoordelijk voor het tijdig laten uitvoeren van de APK. Een afspraak kun je inplannen bij jouw merkdealer of via de Vakgarage.
Let op! Laat de APK altijd voor de vervaldatum uitvoeren om een boete te voorkomen.
Bij private lease zijn deze kosten inbegrepen. De kosten zijn dan voor rekening van Hiltermann Lease.
In ons standaard verzekeringspakket zit geen rechtsbijstandsverzekering of een schadeverzekering voor inzittenden. Als je vaak met anderen in de auto zit, raden we je een schadeverzekering voor inzittenden aan. Een rechtsbijstandverzekering kan je helpen als je verstrikt raakt in een juridisch conflict.
Met private lease rijd je voor een vast bedrag per maand in een nieuwe auto of jong occassion. Een auto die je volledig volgens jouw wensen samenstelt, maar waar je géén spaargeld aan hoeft te besteden. Je weet precies wat je maandelijks kwijt bent aan je nieuwe auto. In het leasebedrag zijn verzekering, onderhoud en reparatie, pechhulp en wegenbelasting inbegrepen. Je hoeft alleen nog maar te tanken of te laden en eventuele kosten zoals verkeersboetes betaal je natuurlijk ook zelf. De auto wordt geen eigendom, je betaalt een vast bedrag per maand om de auto te gebruiken en aan het einde van de leaseperiode lever je de auto weer in.
Een BKR-toetsing is het controleren van een eventuele lening bij het Bureau Krediet registratie. In dit overzicht is zichtbaar of je andere leningen en/of krediet hebt. Dit overzicht is nodig om te bepalen of er voldoende ruimte is voor het aangaan van een nieuwe lening.
Ja. Vanaf 1 april 2022 is de BKR registratie van private lease aangepast van 65% naar 100%. Kijk voor meer informatie op de website van Keurmerk Private Lease.
Rekenvoorbeeld BKR-registratieBij een leasebedrag van €400,- per maand (24 maanden) is de rekensom als volgt:
€400,- x 24= € 9.600,-
€9.600,- X 100%= €9.600,-
Het bedrag dat bij BKR wordt geregistreerd is €9.600,-Na het doen van je aanvraag, ontvang je een bevestiging en voeren we een (verplichte) acceptatietoetsing uit. Nadat je alle financiële gegevens hebt aangeleverd, voeren we een financiële toetsing uit. We houden je op de hoogte en communiceren de uitslag. Na deze terugkoppeling ontvang je de overeenkomst, die je kunt tekenen en terugsturen. Als deze bij ons in het bezit is, heb je 14 dagen wettelijke bedenktijd. Daarna bestellen we de auto. Uiteraard informeren we je over wanneer we denken de auto te leveren en nemen we contact met je op voor het maken van een afleverafspraak. Heb je nog meer vragen over private lease?
Ja, dat kan. De minimale looptijd is 12 maanden. Na het eerste jaar geldt een vaste opzeggingsvergoeding van 50% van de resterende leasetermijnen.
Voorbeeld:
Stel je hebt een leaseovereenkomst met een looptijd van 36 maanden en een leasetarief van €200,- per maand. Na 24 maanden zeg je de leaseovereenkomst voortijdig op. De opzeggingsvergoeding bedraagt dan 12 maanden (de nog resterende looptijd) x €200,-x 50% = €1.200,-De opzeggingsvergoeding is gemaximeerd. Deze mag niet hoger zijn dan het bedrag dat je hebt betaald, als je vanaf het begin voor deze looptijd had gekozen.
Voorbeeld:
Stel, je had vanaf het begin van de leaseovereenkomst gekozen voor een looptijd van 24 maanden. Dan was het maandbedrag niet €200,- maar € 240,-. Het verschil tussen deze twee bedragen is €40,- per maand.
De maximale opzeggingsvergoeding is dan het verschil tussen de maandbedragen, vermenigvuldigd met de al verstreken looptijd, dus €40 x 24 maanden = €960,-.Bekijk onze Verzekeringsvoorwaarden om te zien wat er via de verzekering wordt gedekt.
Als jij een auto op het oog hebt, dan doen wij je graag een voorstel. Vraag hiervoor een gratis adviesgesprek aan en vertel ons wat je wensen zijn. Wij nemen snel contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.
Jazeker, Hiltermann heeft het keurmerk al jaren. Je leest er hier meer over.
Ja, dat kan. Als bestuurder en/of contracteigenaar van een leaseauto heb je altijd de eerste optie om de auto over te nemen. Wil je meer weten over het overnemen van jouw leaseauto? Of ben je benieuwd naar de overnameprijs? Bespreek dit dan met je wagenparkbeheerder of neem contact op met ons via de Berijdersdesk op telefoonnummer 088 554 3838.
Lees hier alles over het inleveren van je auto en maak direct een afspraak!
Lees hier alles wat je moet weten voor het inleveren van je leaseauto of maak direct een afspraak voor het afstemmen voor het inleveren van de leaseauto.
Ja, dat kan. Soms zijn er extra kosten aan verbonden. Meer weten?
Bij het inleveren van je leaseauto horen ook alle meegeleverde zaken en documenten. Denk bijvoorbeeld aan:
-Reservesleutel(s)
-Kentekenbewijs
-Groene kaart
-Boekjes (instructie en onderhoud etc.)
-Alle accessoires inbegrepen bij het leaseovereenkomst (zoals dakkoffers, trekhaken en toebehoren, etc)
-Software voor het navigatiesysteemNa het einde van je leaseovereenkomst blokkeren we je tankpas. Na het blokkeren is de pas niet meer actief. We adviseren je voor de zekerheid de pas na de einddatum van je leaseovereenkomst door te knippen.
Ja, dat kan. Als berijder en/of contracteigenaar van een leaseauto heb je altijd de eerste optie om de auto over te nemen. Wil je meer weten over het overnemen van jouw leaseauto? Of ben je benieuwd naar de overnameprijs?
Via ons contactformulier maak je gemakkelijk een afspraak. Lees hier alle informatie over het inleveren inleveren van je leaseauto.
Je hebt een BKR-registratie als je meer dan €250,- leent en het krediet langer dan één maand loopt. Hiltermann Lease is wettelijk verplicht om leningen aan te melden bij Stichting BKR, waarna zij deze opnemen in het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI). Via de verstrekte kredietgegevens en enkele toetsing tools krijgen toekomstige kredietverstrekkers een realistisch beeld over de hoogte van (mogelijke) leningen en/of eventuele betalingsachterstanden. Met die gegevens kan een kredietverstrekker beslissen over het wel of niet verstrekken van een aangevraagde lening.
Rekenvoorbeeld BKR-registratieBij een leasebedrag van €400,- per maand (24 maanden) is de rekensom als volgt:
€400,- x 24= € 9.600,-
€9.600,- X 100%= €9.600,-
Het bedrag dat bij BKR wordt geregistreerd is €9.600,-Zolang je lening loopt, is die bij BKR bekend. Nadat je een lening hebt afgelost en de kredietaanbieder de overeenkomst heeft beëindigd, blijven de gegevens van die lening nog 5 jaar staan. Ook als je achterstallige betalingen alsnog hebt afbetaald. Meer informatie over een BKR-registratie kun je vinden op de website van BKR.
Bezoek website BKRAls je beëindigde leaseovereenkomst nog aangemeld staat bij het BKR, geef dan de gegevens door via het onderstaande formulier. Wij zorgen ervoor dat het wordt afgemeld.
Afmelding BKR aanvragenIn Nederland zijn winterbanden niet verplicht. In het belang van je eigen veiligheid raden we winterbanden ten zeerste aan. Bij winterse omstandigheden geven winterbanden meer grip dan gewone banden, vooral als er sneeuw ligt. De winterbanden zorgen voor beter contact met de weg omdat het rubber van de banden soepel blijft bij lagere temperaturen.
In je leaseovereenkomst staat vermeldt of winterbanden inbegrepen zijn.
Wissel je voor de eerste keer naar winterbanden? Maak dan een afspraak bij een van de locaties van Profile of Kwikfit. Dit kan ook in de Hiltermann app.
Voor het maken van een afspraak zijn enkele gegevens nodig: de bandenmaat, load index en snelheidscodering van je banden. Deze informatie lees je af van je huidige banden. Ook heb je de meldcode van je auto nodig. Die vind je op je kentekencard.
Ja, dat kan. Maar die kosten zijn wel voor eigen rekening.
Ja, dat is mogelijk. Hier zijn wel kosten aan verbonden. Hiervoor is ook een akkoord van de contracteigenaar (werkgever) nodig. Ben je de contracteigenaar dan kun contact met ons opnemen via de Berijdersdesk op telefoonnummer 088 554 3838.
Nee, dit is niet inbegrepen. Je kunt de leaseovereenkomst wel uitbreiden met de extra service winterbanden of all season banden. Wil je het contract uitbreiden met winter- of all season banden?
Heb je eerder op winterbanden gereden? Dan heeft je bandenleverancier de winterbanden al voor je klaar liggen. Hiervoor kun je zelf bij deze garage een afspraak maken.
Wissel je voor de eerste keer tussen zomer- en winterbanden? Dan kun je een afspraak maken bij Profile of Kwik-fit. Je kunt bij beide leveranciers in heel Nederland terecht. Je bandenleverancier heeft dan enkele extra gegevens nodig: de maat, load index en snelheidscodering van uw banden. Je kunt deze aflezen op je huidige banden. Op deze pagina laten we je zien waar je deze gegevens vindt. Verder heb je ook de meldcode van je auto nodig, deze staat vermeld op je kentekencard.
Lees meer over bandenHet is mogelijk om ergens anders dan bij Profile of Kwik-fit je banden te laten wisselen. Dit is dan wel voor eigen rekening.
Lees meer over bandenDe regels voor winterbanden verschillen in Europa per land. Sommige landen hebben geen wettelijke verplichting, zoals Duitsland en Zwitserland. Andere landen, bijvoorbeeld in Oostenrijk, hebben een winterbandenplicht. Op onze pagina over banden lees je meer over de regels per land.
Lees meer over bandenJe bekeuringen kun je zien in de Hiltermann Lease app. Afhankelijk van de afspraken die je met je werkgever hebt gemaakt, wordt een bekeuring aan je doorgestuurd.
Download de Hiltermann Lease app voor iOS in de App Store of voor Android in Google Play.
Om bezwaar te maken, heb je een machtiging van Hiltermann Lease nodig. Dit kan via de Hiltermann Lease app. Zorg dat je binnen de aangegeven termijn bezwaar maakt. Deze staat vermeldt op de bekeuring.
Direct een machtiging opvragenOm bezwaar te maken heb je een machtiging van Hiltermann nodig. Dit kan via de Hiltermann Lease app. Zorg dat je binnen de aangegeven termijn bezwaar maakt. Deze staat vermeld op de bekeuring.
Download de Hiltermann Lease app voor iOS in de App Store of voor Android in Google Play.
Direct een machtiging opvragenDeze zijn te vinden in de Hiltermann app. Afhankelijk van de afspraken die zijn gemaakt met jouw werkgever, wordt een bekeuring aan je doorgestuurd.
Om bezwaar te maken heb je een machtiging van Hiltermann nodig. Dit kan via de Hiltermann Lease app. Zorg dat je binnen de aangegeven termijn bezwaar maakt. Deze staat vermeldt op de bekeuring.
Download de Hiltermann Lease app voor iOS in de App Store of voor Android in Google Play.
Direct een machtiging opvragenOp de bekeuring staat beschreven hoe je bezwaar maakt. Als je bezwaar wilt maken, zorg dan dat je dat binnen de aangegeven termijn doet.
De levertijd van de tank- of laadpas is ongeveer 5 werkdagen. De pincode ontvang je in een aparte brief. Voor de tank- of laadpas werken wij samen met Multi Tankcard (MTC).
Om te voorkomen dat er misbruik wordt gemaakt van uw brandstofpas, moet je de pas zo snel mogelijk te blokkeren. Log in op je MultiTankcard-account en blokkeer je pas. Je kunt ook contact opnemen met ons via de Berijdersdesk op telefoonnummer 088 554 3838. We helpen je graag verder. Heb je de Hiltermann Lease app? Blokkeer de pas dan gemakkelijk in de app.
Download de Hiltermann Lease app voor iOS in de App Store of voor Android in Google Play.
Neem contact met ons op via de Berijdersdesk op telefoonnummer 088 554 3838.
Wij werken samen met Multi Tankcard (MTc) om je van een tank- of laadpas te voorzien. Via hun netwerk kun je (inter-)nationaal tanken en laden.
Met dit type card kun je in het buitenland afrekenen bij de meeste tankstations.
Bel: +31 (0)88- 554 3999. Dit is het nummer van onze internationale hulpdienst. Zij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
Let op: wij vragen altijd naar je kilometerstand en je kenteken om je zo snel mogelijk te vinden het systeem. We zorgen ervoor dat je bij pech, schade of ongeval mobiel blijft en zo snel mogelijk jouw weg kunt vervolgen. In deze download kun je zien waar op je kunt rekenen afhankelijk van je situatie in binnen- en buitenland.
Bij Hiltermann Lease ben je altijd verzekerd voor hulpverlening. Ook in het buitenland.
Wij laten je nooit staan en bieden altijd passende hulp. In de handleiding hulpverlening kan je zien waar je op kunt rekenen, in binnen- en buitenland.
Download handleidingDeze kun je hier opvragen. De kosten hiervoor zijn €€ 29,75 excl.btw en worden bij de werkgever in rekening gebracht.
Maak een aanvraagAfhankelijk van de soort tank- of laadpas is het mogelijk om in het buitenland te betalen. Je kan dit navragen bij je wagenparkbeheerder of werkgever.
Zodra je aan de volledige betaalverplichting van de overeenkomst hebt voldaan, gaat het juridisch eigendom naar jou over.
Dat is mogelijk. Daarvoor moet wel de financiering worden ingelost. Hiervoor kun je een verzoek indienen tot opgave inlossaldo.
Inlossaldo aanvragenVia de onderstaande button kom je bij het aanvraagformulier. Vul daar de gegevens in en wij sturen het inlossaldo naar de contactgegevens die bij ons bekend zijn.
Inlossaldo aanvragenJouw bankrekeningnummer kun je gemakkelijk online wijzingen. Via de onderstaande button kom je bij het wijzigingsformulier.
Wijzig bankrekeningnummerEen aflosschema (of amortisatieschema) is het overzicht van het aflos- en rentedeel van elke maandtermijn over de gehele looptijd, een handig hulpmiddel voor de accountant/boekhouder van om de lening (aflossing) en rente juist in de cijfers te verwerken. Via de onderstaande button kom je bij het aanvraagformulier. Vul daar de gegevens in en wij sturen het aflosschema naar de contactgegevens die bij ons bekend zijn.
Aflosschema opvragenIedereen met een rijbewijs dat in Nederland geldig is mag in jouw leaseauto rijden. Houd er wel rekening mee dat je zelf verantwoordelijk blijft voor de auto. De schade en bekeuringen door toedoen van een ander zijn voor jouw rekening. Als je de leaseauto via je werkgever rijdt, informeer dan eerst of wie er wel/niet in de auto mogen rijden.
Meestal kan dat. Soms heeft een verlenging fiscale en financiële gevolgen. Je kunt de mogelijkheden het beste bespreken met je wagenparkbeheerder of contact opnemen met ons.
Meestal kan dat. Soms heeft dit fiscale en financiële gevolgen. Je kunt het beste de mogelijkheden bespreken met je wagenparkbeheerder of contact met ons opnemen.
Ja, dat kan. Soms zitten hier wel extra kosten aan vast. Je kunt de mogelijkheden het beste bespreken met je wagenparkbeheerder of contact met ons op nemen via de Berijdersdesk op telefoonnummer 088 554 3838.
Als je de kilometerstand aan ons doorgeeft, beoordelen wij hoeveel de afwijking ten aanzien van jouw gemiddelde jaarkilometrage is. Het doorgeven van de kilometrage kan via de Hiltermann Lease app.
Download de Hiltermann Lease app voor iOS in de App Store of voor Android in Google Play.
Een adreswijziging, onder vermelding van je kenteken, geef je makkelijk door via de onderstaande button.
Contactgegevens wijzigenDat hangt af van het soort leaseovereenkomst dat er met ons is afgesloten. Bij financial lease moet je bijvoorbeeld zelf een passende verzekering afsluiten en ook voor het onderhoud zorgen. Wil je meer informatie?
Dat is afhankelijk van het soort overeenkomst. Bij een financial leaseovereenkomst betaal je rente en aflossing. Overige kosten zoals o.a. onderhoud en verzekeringen zijn niet inbegrepen. Bij een full operational leaseovereenkomst zijn onderhoud en verzekeringen meestal inbegrepen. In je leaseovereenkomst staat welke zaken er inbegrepen zijn.
Ja, dat kan. Daarvoor moet het inlossaldo samen met alle overige betalingen voldaan zijn. Na de volledige betaling van de openstaande bedragen, ontvang je de tenaamstellingscodes. Daarna kun je het object overschrijven en/of eventueel verkopen.
Ja, in de meeste gevallen kan dat. Heb je hier vragen over, neem dan contact op met je contactpersoon bij Hiltermann Lease.
Het slottermijn en de eventuele hoogte daarvan staat in je leaseovereenkomst.
Meestal kan dat. Soms heeft een verlenging fiscale en financiële gevolgen. Je kunt de mogelijkheden het beste bespreken met je wagenparkbeheerder of maak hieronder direct belverzoek.
Meestal kan dat. Soms heeft dit fiscale en financiële gevolgen. Wij helpen je graag verder.
Ja, dat kan. Soms zitten hier extra kosten aan vast. Maak direct een afspraak voor de mogelijkheden.
Dit is in het Keurmerk Private Lease opgenomen om onverwachte eindafrekeningen te voorkomen. Via de Hiltermann app kun je snel en eenvoudig elke 12 maanden de actuele kilometerstand doorgeven.
Deze vraag je gemakkelijk op via: https://www.hiltermannlease.nl/aanvraag-leaserijder.
Allereerst is het belangrijk dat je aangifte doet bij de politie. Neem ook contact op met ons op telefoonnummer 088 554 3900. We zijn 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar.
Allereerst is het belangrijk dat je aangifte doet bij de politie. Neem ook contact op met ons op het telefoonnummer 088 554 3900. We zijn 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar.
Ja, je bent verzekerd tegen diefstal. Wel kan je eigen risico van toepassing zijn. Neem contact met ons op via de Berijdersdesk via telefoonnummer +31 (0) 88 554 3838 of op e-mailadres clt@hiltermannlease.nl.
Nee, jouw spullen in de auto lagen zijn helaas niet meeverzekerd. Wij adviseren je nadrukkelijk om geen waardevolle spullen in de auto te laten liggen. Mocht je waardevolle spullen voor werk vervoeren, dan adviseren we je een passende verzekering hiervoor af te sluiten.
De kentekencard moet je altijd bij je hebben wanneer je onderweg bent met de auto. De kosten zijn €49,50 exclusief btw. en wordt in rekening gebracht bij je werkgever.
Nieuwe kentekencard aanvragenJe verzekeringsbewijs dien je altijd bij je te hebben. Dit mag zowel digitaal als hard-copy. Een nieuw geprint verzekeringsbewijs kun je hier op vragen.
Digitale versie opvragenJa, het is verplicht om de kentekencard altijd bij je te hebben.
In Nederland hoef je het internationaal verzekeringsbewijs (de groene kaart) niet bij je te hebben. In andere EU-landen moet je de verzekering van het voertuig kunnen laten zien. Ook in Nederland is het handig het internationaal verzekeringsbewijs bij je te hebben. Bijvoorbeeld voor de verzekeringsgegevens en telefoonnummers bij schade of pech.
Die kan je hier direct aanvragen. Dit kan ook gemakkelijk via de Hiltermann app!
Parkeerverklaring aanvragenDie kan je hier direct aanvragen je ontvangt van ons dan een nieuw bewijs via de email, bewaar deze goed!
Verzekeringsbewijs aanvragenVoor het verwerken van jouw betalingen reserveren wij 10 werkdagen, daarna wordt de eigendomscode per email verstuurd naar het bij ons bekende e-mailadres.
Je ontvangt de eigendomscode 15 werkdagen na de laatste incasso. Wij versturen deze naar het bij ons bekende emailadres.
De facturatie voor de eerstvolgende maand vindt plaats op de eerste dag van de betreffende maand.
De incasso voor de eerstvolgende maand vindt plaats aan het einde van de huidige maand. Voorbeeld: eind maart vindt de incasso voor de maand april plaats.
Het kan voorkomen dat je in de loop van een kalendermaand geleverd wordt. In dat geval ontvang je van ons een factuur voor het gedeelte van die maand en voor de daaropvolgende volledige maand.
Maandelijks ontvang je een bericht met de aankondiging van de incasso. De startdatum van je overeenkomst bepaalt het moment van de maandelijkse incasso.
In principe moet deze in één keer worden betaald. Als dit niet goed uitkomt, dan kun je de slottermijn doorfinancieren. Let op dat hiervoor minimaal 12 maanden gelden.
Daarvoor kun je het beste contact met ons opnemen.
Daarvoor kun je het beste contact met ons opnemen.
Wij factureren doorgaans op de eerste dag van de maand.
Op de eerste factuur worden de administratiekosten in rekening gebracht.
Je kunt een mail sturen naar: beheer@hiltermannlease.nl. Dan zoeken we graag met jou naar een passende oplossing.
...
Nee, het maandbedrag kan niet worden gewijzigd.
Bel onze internationale hulpdienst op telefoonnummer +31 (0)88- 554 3999. De hulpdienst is 24 uur per dag, 7 dagen per week voor je bereikbaar. Zij zorgen ervoor dat je bij pech, schade of ongeval mobiel blijft en zo snel mogelijk jouw weg kunt vervolgen.
We laten je nooit staan en bieden altijd passende hulp. In de handleiding kan je zien waar op je kan rekenen afhankelijk van je situatie in binnen- en buitenland.
Download handleidingHiltermann Lease betaalt in de meeste gevallen de pechhulp. Bekijk in de handleiding hulpverlening of dit in jouw situatie (in binnen- of buitenland) ook geldt.
Download handleidingDe laadpas vraag je aan bij je wagenparkbeheerder of werkgever. Zij bestellen de laadpas voor je.
Dit is afhankelijk van bij welke laadpaal provider de laadpas geldig is. Dit is terug te vinden op de website van de laadpaal provider.
Dit is mogelijk met de app van MTc (Multitank Card). In deze app kan je een declaratie indienen.
Download de MTc app voor iOS in de App Store of voor Android in Google Play.
Dit is afhankelijk van hetgeen wat door jouw wagenparkbeheerder of werkgever is toegestaan.
Deze dienst kunnen wij met toestemming van jouw wagenparkbeheerder of werkgever toevoegen.
Dit is afhankelijk van de laadpaal provider en terug te vinden op de website van die laadpaal provider.
Het is mogelijk hier een verrekenabonnement voor af te sluiten. Je wagenparkbeheerder of werkgever kan je hiermee verder helpen.
Wij maken het je graag zo gemakkelijk mogen. Daarom kun je voor reparaties en onderhoud terecht bij één van de vele locaties van Vakgarage.
Je kunt voor een onderhoudsbeurt ook naar de merkdealer. De gegevens daarvan vind je via de website van het automerk of in de gegevens in het serviceboekje in de auto.
Bij full operational lease is het meeste onderhoud inbegrepen. De kosten zijn dan voor rekening van Hiltermann Lease. In je contract kun je zien wat voor jou geldt. Wil je meer informatie? Je kunt ook contact met ons opnemen via de Berijdersdesk op telefoonnummer: 088 554 3838.
Dat verschilt per auto. Meestal wordt dat op de display in het dashboard aangegeven, wanneer de auto toe is aan een onderhoudsbeurt. Ook staat in het instructieboekje vermeld wanneer onderhoud nodig is.
In je contract staat vermeld of je recht hebt op vervangend vervoer, dit kan namelijk per contract verschillen. Voorkom onverwachte kosten en controleer dit altijd voordat je hier gebruik van maakt. Je kunt natuurlijk ook contact met ons opnemen via de Berijdersdesk op telefoonnummer 088 554 3838.
Als de auto aangeeft dat er een storing is, controleer dan het instructieboekje van de auto. Neem bij twijfel altijd contact op met de merkdealer.
Voor reparaties en onderhoud kun je terecht bij één van de vele locaties van Vakgarage.
Dat verschilt per auto. Meestal wordt dat op de display in het dashboard aangegeven, wanneer de auto toe is aan een onderhoudsbeurt. Ook staat in het instructieboekje vermeld wanneer onderhoud nodig is.
In jouw leaseovereenkomst staat vermeld of je recht hebt op vervangend vervoer. Dit kan namelijk per contract verschillen. Voorkom onverwachte kosten en controleer dit altijd voordat je hier gebruik van maakt. Twijfel je of je recht hebt op vervangend vervoer? Neem dan voor de zekerheid contact op met de Berijdersdesk: 088-554 3838.
Het verschilt per auto wanneer er onderhoud nodig is. Vaak wordt er op het dashboardscherm aangegeven wanneer de auto toe is aan onderhoud. Daarnaast staat er in het instructieboekje vermeld wanneer er onderhoud nodig is.
Jouw gemak als berijder is voor ons topprioriteit. Daarom kun je voor reparaties en onderhoud terecht bij je merkdealer of kun je gebruik maken van een Vakgarage. Plan via onze website eenvoudig een afspraak in.
Een afspraak bij een merkdealer dien je in overleg met de dealer zelf in te plannen.
Bij een private leaseovereenkomst worden de kosten voor onderhoud vergoed.
Lees meer over reparatie en onderhoudBij zakelijk leasen (operational lease) betaal je een bijtelling als er meer dan 500 km per jaar privé in de zakelijke leaseauto wordt gereden. De hoogte van de bijtelling hangt af van de type auto en de afspraken die zijn opgenomen in de leaseovereenkomst.
We gaan vertrouwelijk om met je persoonlijke informatie. We gebruiken deze informatie om je aanvraag te beoordelen en om het contract op te stellen. Drie maanden na je aanvraag, verwijderen we je financiële gegevens. De verwerking van persoonsgegevens gebeurt volgens de eisen van de Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG).
Wil je een verzoek doen tot inzage, verbetering of aanpassing van je gegevens? Stuur dan hieronder een bericht. Je ontvangt binnen 1 werkdag per e-mail een reactie terug.
Maak online of via de Hiltermann app een afspraak bij ruitspecialisten: www.123ruit.nl of www.autotaalglas.nl.
Let op! Bij sterreparatie brengt de specialist geen eigen risico in rekening. Bij overige ruitschade, zoals een barst, wel. Laat een sterretje dus op tijd repareren.
Maak een afspraak online bij één van deze ruitspecialisten: www.123.nl of www.autotaalglas.nl of via de Hiltermann app. Bij ruitschade wordt er een eigen risico in rekening gebracht. Hoe hoog deze is, staat in je leaseovereenkomst vermeld. Kom je er niet uit? We helpen je graag. Maak hier een onder een terug belverzoek.
Vul altijd op de plaats van de gebeurtenis het volledige Europees schadeformulier in. Vergeet daarbij niet dat beide betrokken partijen het formulier moeten ondertekenen. Neem daarna direct contact met de Berijdersdesk via: 088 – 554 3888. In overleg verwijzen wij je naar een schadeherstelbedrijf in jouw regio. Maak vervolgens een afspraak met het schadeherstelbedrijf, om de schade te laten herstellen.
Het (ondertekende) schadeformulier kun je sturen naar:
Hiltermann Lease B.V.
Antwoordnummer 310 (geen postzegel nodig)
2130 VB HoofddorpMailen kan ook naar: schade@hiltermannlease.nl
Als een onbekende tegenpartij schade aan je voertuig heeft veroorzaakt, dan kun je het Europees schadeformulier gebruiken. Stuur het ondertekende schadeformulier naar ons adres (zie vorige vraag). Wij helpen je om de schade zo snel mogelijk te laten herstellen. In overleg verwijzen wij je naar een schadeherstelbedrijf bij jou in de regio. Is het aannemelijk dat de schade toch veroorzaakt is door een motorvoertuig? Kijk dan of je een claim kunt indienen bij Waarborgfonds Motorverkeer. De contracteigenaar van de leaseauto heeft hier belang bij. Een succesvolle claim heeft in de toekomst geen negatief effect op een eventuele no-claim korting. Geef zo duidelijk mogelijk aan waar je schade hebt aan je voertuig. Na ontvangst van je melding nemen wij contact met je op over de verdere afhandeling van de schade.
Via de Hiltermann app kan je de schade melden. Kom je er niet uit? Wij helpen je dan om de schade zo snel mogelijk te laten herstellen.
Ja, de hoogte van de eigen risico bedraagt € 300,- per niet verhaalbare schade.
Maak een afspraak online of via de Hiltermann app bij een van deze ruitspecialisten: www.123.nl of www.autotaalglas.nl.
Je krijgt vervangend vervoer of een vervangende auto aangeboden als je tijdelijk niet in je auto kan rijden. Zoals bij schadeherstelwerkzaamheden of groot onderhoud bij de garage. Via de hulpverlening krijg je dan een vervangende auto. Zo ben je snel weer mobiel. Dit is wel een tijdelijk oplossing. We wisselen de auto van de hulpverlening daarom ook zo snel mogelijk om naar een auto uit onze huurvloot.
Bij een vervangende auto gelden afwijkende voorwaarden voor het eigen risico. Bij ontvangst van de vervangende auto teken je hiervoor. Heeft u met de vervangende auto schade gekregen? Dan gelden de getekende voorwaarden van het vervangende vervoer.
Een voorloopauto is een tijdelijke auto die ingezet wordt wanneer de levering van de nieuwe leaseauto op zich laat wachten. Wil je gebruikmaken van een voorloopauto? Laat ons dat weten, wij denken graag met je mee voor een persoonlijke oplossing op maat.
Ja, dat is geen enkel probleem. Bij vervangend vervoer kun je de tankpas gewoon blijven gebruiken. Bij het afrekenen kun je aangegeven dat het om een vervangende auto gaat.
Ja, als er schade ontstaat aan de vervangende auto wordt daarvoor een eigen risico in rekening gebracht. Let op: de hoogte kan afwijken van de voorwaarden van je leaseovereenkomst. Lees de voorwaarden daarom altijd goed door voordat je tekent voor de vervangende auto.
Wanneer de auto niet binnen 24 uur gerepareerd kan worden, kun je gebruik maken van een vervangende auto. De specifieke voorwaarden voor de afhandeling staan in je leaseovereenkomst. In het buitenland zetten wij een gelijkwaardige autoklasse in. Voor een vervangende auto in het buitenland geldt een maximale inzetduur van 14 dagen. Wil je graag meer informatie? Neem dan contact op met de Berijdersdesk via: 088-554 3838.
Vervangend vervoer of een vervangende auto wordt je aangeboden als je auto niet beschikbaar voor je is. Bijvoorbeeld als deze bij de garage of schadehersteller is.
In je leaseovereenkomst staat vermeld of je recht hebt op vervangend vervoer. Dit kan per contract verschillen. Voorkom onverwachte kosten en controleer dit altijd voordat je gebruikmaakt van vervangend vervoer. Mocht je nog (andere) vragen hebben?
Ja, dat is mogelijk. Je kan hiervoor contact met ons opnemen. Dan kijken we meteen met je mee.
Ja, deze kan echter afwijken van de voorwaarden van de leaseovereenkomst. Bij ontvangst van het vervangende vervoer teken je hiervoor. Lees goed voordat je het document tekent. Heb je vragen over vervangend vervoer? Of wil je weten of je hier gebruik van kan maken? Maak hieronder een belverzoek.
Een voorloopauto is een tijdelijke auto die ingezet kan worden wanneer de levering van de nieuwe leaseauto op zich laat wachten. Wil je gebruik maken van een voorloopauto? Laat het ons weten, we denken graag met je mee voor een oplossing op maat.
Het is niet mogelijk om het maandbedrag tussentijds aan te passen.
Wij helpen je graag