Service? Dat is vlíegen voor je klanten!

 Manuel van Strien



Service? dat is vliegen voor je klanten!


NDI ICT Solutions heeft in hoofdstedelijk kringen al langer de naam “ICT-leverancier van de Zuidas” te zijn. Hoewel NDI ook volop techneuten inzet, is de verwijzing naar oplossingen heel bewust in de bedrijfsnaam opgenomen, vertelt operationeel directeur Manuel van Strien: “Wij zijn geen techniekbedrijf, wij zijn een servicebedrijf!”

Openingstijden…?

“De kale producten die wij leveren, kun je overal halen voor ongeveer dezelfde prijs. NDI levert juist goede diensten, waarvan de kwaliteit echt is geborgd. Wij maken het verschil in de relatie met onze klanten. Wij vliegen voor ze, niet gehinderd door zoiets raars als openingstijden. Vandaar dat we inmiddels ook in Rotterdam en Den Haag zitten. Voor optimale service móet je dicht bij je klanten zitten, dat is tenminste onze opvatting.”

“Met mij…”

Ook in de relatie tussen NDI en Hiltermann Lease staan oplossingen altijd centraal. “Eerlijk gezegd interesseren leasevormen en -producten mij helemaal niets. Wat echt telt, is dat de mensen mij kennen, voor de juiste oplossing zorgen en er oprecht voor open staan als ik toch eens wat te klagen heb.”
“In die persoonlijke relatie met Hiltermann Lease, herken ik ook onze werkwijze. Zo krijgen onze jongens bij veel klanten een kerstpakket. Op zich al leuk, maar voor mij vooral ook een heel helder signaal van waardering voor de band die wij bij klanten opbouwen. Ze roepen “met mij” aan de telefoon en weten dat de oplossing eraan komt. Eigenlijk exact wat er gebeurt als ik Matthijn of Merel bel bij Hiltermann Lease, haha.”

ICT is eng

Goed draaiende ICT-processen zijn cruciaal in elke bedrijfsvoering en Van Strien ziet zijn branche al maar complexer worden. “ICT en telefonie zijn al in elkaar opgegaan, tegelijk zijn in de onderliggende processen steeds meer echte specialisten nodig. Wie overziet dan het hele plaatje nog? NDI heeft die expertise, maar ik begrijp klanten die ICT eng vinden ook heel goed.”

Boterham

Van Strien merkt dat die angst bedrijven ook huiverig maakt om van ICT-leverancier te wisselen, terwijl er in zijn ervaring vaak snel veel winst te boeken valt. “Als je medewerkers veel efficiënter kunt laten werken voor een investering van pak ‘m beet 1 euro per uur, dan valt dan in het niet bij je totale arbeidskosten. In de praktijk zie je alleen dat klanten eerst een 5-sterrenervaring nodig hebben om daarin mee te gaan.”
De groei van NDI naar inmiddels 77 medewerkers komt dan ook veelal voort uit klanten-via-klanten, zeer herkenbaar bij Hiltermann Lease. “Ik vind het mooi dat beide bedrijven gelijktijdig zo zijn doorgegroeid. Aan beide kanten zie je dat het nooit ten koste van de professionaliteit is gegaan, juist doordat de mensen centraal blijven staan. Je kunt je dus aantoonbaar onderscheiden op service en daar een eerlijke boterham mee verdienen.”