Daniël Nikolic en Roel Moonen | PepperByte
“Het gevoel van partnership.”
PepperByte werkt al sinds 2008 samen met Hiltermann Lease. Naast de auto’s leasete PepperByte ook het meubilair via Hiltermann. Met Daniël Nikolic, oprichter en CTO, en Roel Moonen, CEO, spraken we over autolease, ontzorgen van het wagenpark, de auto als secundaire arbeidsvoorwaarde en elektrisch rijden.
Over PepperByte
PepperByte is in 2000 opgericht door Daniël Nikolic. In 2015 trad Roel Moonen toe als CEO en is verantwoordelijk voor de hele bedrijfsvoering. Zo kan Daniël zich als CTO helemaal focussen op de technische kant van de onderneming.” PepperByte verbetert IT-omgevingen en maakt deze mens- en gebruiksvriendelijker zodat werknemers veiliger, makkelijker en vooral efficiënter kunnen werken. Dat doen zij voor (semi-) overheidsinstellingen en zakelijke dienstverleners in de zorg- & onderwijsbranche. De eindgebruiker staat hierbij altijd centraal: wat is er nodig en waar wordt hij/zij gelukkig van? Met een team van specialisten maken zij doordachte IT-oplossingen, zowel strategisch, financieel als technisch.
“Autoleasing is dienstverlening”
In 2008 was het eerste contact met Maikel Plas, Key Accountmanager van Auto Lease Company, wat later deel werd van Hiltermann Lease. Nikolic: ”Wij waren niet tevreden over de vorige autoleasemaatschappij. Zij kwamen niet met scherpe offertes. IT‘ers zijn gevoelig voor mooie auto’s, daar haal je ze mee over de streep en daarvoor moet soms out-of-the-box gedacht worden. Via-via kwam ik bij Maikel terecht en daar was gelijk een klik.” Roel Moonen gaat verder: ”Het gaat om flexibiliteit, want niets zo veranderlijker als een IT’er. Meestal hebben ze al verschillende offertes aangevraagd, maar uiteindelijk moet er een keuze gemaakt worden. Autoleasing is dienstverlening, want de auto is voor iedereen hetzelfde of deze nu een tientje meer of minder kost. Het gaat om dienstverlening. Als je met Hiltermann belt, wordt het geregeld, zo simpel is het.”
Het ontzorgen van het wagenparkbeheer
PepperByte maakt voor alle auto’s gebruik van full operational lease. Moonen: “Het wagenpark beheren is leuk, maar eigenlijk wil je dit gedoe helemaal niet. Je wilt zoveel mogelijk ontzorgd worden door heldere afspraken en scherpe tarieven. En vooral als die fijne en betrouwbare auto even niet meewerkt. Het meedenken en de service van Hiltermann, is zeer prettig. Hier een voorbeeld, zo kwam recentelijk een medewerker met een offerte van een bepaald type auto. Ik besprak dit met Maikel en hij gaf aan dat de volgende dag een splinternieuw ander type binnen zou komen met uitgebreide opties. De medewerker met wie ik het besprak was gelijk enthousiast en Maikel heeft het direct in orde gemaakt en geregeld, dat is meedenken! Als er een nieuwe medewerker bij ons in dienst komt, moet de auto de dag daarvoor altijd klaarstaan. Zit er een weekend tussen dan nog iets eerder. Dat is tot op heden ook altijd gelukt! Die servicegerichtheid, dat is de klik tussen PepperByte en Hiltermann.”
De auto als secundaire arbeidsvoorwaarde
De auto is erg belangrijk voor de medewerkers. Het is een feitelijk onderdeel van de secundaire arbeidsvoorwaarden. In het verleden werkte PepperByte met een vast leasebudget, daar kon een medewerker niet overheen. Moonen: “Toen ik bij PepperByte begon, zijn we daarmee gestopt. Iedereen krijgt een vast leasebedrag. Ga je daar overheen? Prima, maar dan komen de extra kosten voor eigen rekening. Zo kan de medewerker zelf beslissen welke auto hij of zij wil rijden.” Moonen grapt: “Als de medewerker het zich financieel kan permitteren, mag ‘ie een Maserati leasen.” Nikolic: “Als onze medewerkers groeien, groeien wij als bedrijf mee. Als medewerkers het gevoel hebben zelf keuzes te kunnen maken, dan wordt de reis naar de auto toe een magisch proces. Dit geldt ook voor de laptop en telefoon. Hierdoor is de medewerker meer betrokken en tevreden.
Elektrisch rijden
Het wagenpark van PepperByte bestaat voor 40% uit elektrisch auto’s. Vooral in het begin was het lastig om een Tesla te leasen bij verschillende leasemaatschappijen. Moonen: “Bij Hiltermann is dat nooit een probleem geweest, zij denken in oplossingen en regelen het gewoon. Wij stimuleren elektrisch rijden, maar uiteindelijk is het de medewerker die kiest. De gunstige bijtelling is vaak een stimulerende factor.”
QA Accelerate
Voordat wij afsluiten deelt Daniël Nikolic nog mooi nieuws: “Op dit moment zij wij druk bezig met het vormgeven van een nieuw bedrijf QA Accelerate, wat per 1 november 2022 start. QA Accelerate richt zich op het detacheren van test medewerkers, QA Engineers (Quality Assurance). Zo kunnen wij onze klanten een full service oplossing bieden, maar blijven wij ook eigenwijs en kritisch.”
Nog niet uitgelezen?
Ik sta je graag te woord