Onderhoudsprijs Q1 naar Cluistra Nieuwegein

“Fijn om te horen. Wij gaan er wel vanuit dat we goede service bieden, maar het is natuurlijk erg prettig om dit van buitenaf een keer bevestigd te krijgen”, aldus directeur Jan Cluistra.
Hij is samen met zijn broer Gert al 36 jaar als Hyundai-dealer actief en samen hebben ze de status van het Koreaanse merk in die periode zeker zien veranderen. “Als er vroeger iets mis was, straalde dat meteen op het hele merk af. Terwijl het bij een Duitse auto altijd net aan die ene auto lag. Door enorm op kwaliteit én op service in te zetten, is dat absoluut veranderd”, weet Gert.
“Op de kwaliteit van een auto hebben wij natuurlijk weinig invloed, maar op de service des te meer. Het is bij ons dan ook onbestaanbaar dat iemand de showroom bezoekt en ongezien weer weg gaat”, vult Jan Cluistra aan. In die showroom wordt sinds enkele jaren ook Mazda gevoerd en daarnaast heeft Cluistra inmiddels succesvol een 2e vestiging in Veenendaal.
Dat de overwinning naar een Hyundai-dealer zou gaan, was ook voor Ruud van der Star geen volstrekte verrassing. Hij is bij Hiltermann Lease eindverantwoordelijk voor onderhoud.
“Wat Gert al aangeeft, zien wij natuurlijk ook. Zowel op kwaliteit als aftersales hebben meerdere Aziatische merken een enorme sprong gemaakt. Dit soort rapportcijfers worden dan eerder de standaard, in plaats van de uitzondering.”